Thursday, January 3, 2013

New Year's Eve - Part One

Hey, Aristocats!

Iată-ne în 2013! Cum vă simţiţi_ Sunteţi gata pentru a primi cu braţele deschise bucuriile noului an? Noi suntem gata! Ne-a prins anul nou vesele, cu multe bucate pe masă, încojurate de iubire şi voie bună.

Nu plănuisem să petrecem noaptea de revelion împreună, dar se pare că planetele s-au aliniat şi cu câteva zile înainte ne am dat seama că ar fi o idee foarte bună. Cuprinse de entuyiasm am decis să pregătim toate bunătăţile cu mânuţele noastre. Am căutat reţete, am făcut cumpărături şi ne-am apucat de treabă. De la gustări, fel principal şi desert, totul a purtat semnătura noastră.

A fost solicitant, dar şi amuzant şi rezultatul pe măsura efortului depus. Pozele care urmează vorbesc de la sine. Am pus şi reţele folosite, ca sursă de inspiraţtie în cazul în care vreţti să încercaţi şi voi acasă.

P.S: povestea e prea lungă pentru a fi prinsă într-un singur post, aşa că aici vorbim despre bucate şi va urma un post despre ţinutele noastre, alese şi ele cu mare grijă.

Tort
Pentru desert am hotărât să pregătim un tort. Ne-am inspirat din trei reţete:
      Reţeta 1
Reţeta 3

dar în final am avut o reţetă proprie:

Blat:
4 ouă
300 g făină
170 g alune de pădure măcinate
1 esenţă de migdale
1 linguriţă praf de copt stinsă cu o linguriţă de lămâie
125 g zahăr
100 g unt
1 pachet pişcoturi

Crema 1:
1 borcan nutella 400 g
1 cană de smântână
1 cană de alune măcinate
250 g mascarpone

Crema 2:
1 ciocolată neagră
1 ciocolată cu lapte
250 ml frişcă lichidă

Grilaj pentru design exterior:

2 cutii mari Finetti Sticks
1 ciocolată cu lapte
100 ml frişcă lichidă
1 lingură rasă cacao

Preparare:

Se amestecă untul cu zahărul până se topeşte  zahărul. Apoi se adaugă gălbenuşurile şi se amestecă până se omogenizează compoziţia.

Se încorporează apoi alunele măcinate, făina şi praful de copt. La sfârşit se adaugă albuşurile bătute spumă tare şi se amestecă uşor toată compoziţia.

Se toarnă aluatul într-o formă în care am pus hârtie de copt şi îl coacem în cuptorul preîncălzit la 180° C timp de 40 minute.

Cât timp se coace blatul pregătim cele două creme:

Crema 1: mascarpone, smântâna, zahărul, esenţa de migdale şi Nutella se amestecâ bine şi rezultatul se dă la frigider până se coace blatul.

Crema 2: se pune frişca lichidă la baine+marie împreună cu ciocolata şi se lasă pe foc doar până se topeşte ciocolata, amestecând continuu. Se dă la frigider pentru 2-3 ore pentru a se întări.

După ce am scos blatul din cuptor l-am lăsat să se răcească şi l am tăiat în jumătate. Am însiropat blaturile, foarte puţin, cu sirop din yahăr, apă, 2 linguri ness. Pe primul blat se pune crema 2, apoi un strat de pişcoturi înmuiate foarte puţin în ness, din nou un strat de cremâ, un alt strat de pişcoturi acoperit de crema 2, al doliea blat şi se îmbracă cu restul de cremă 1.

Pentru decor se topeşte ciocolata în frişcă la bain-marie, se adaugă cacaoa şi apoi sticksurile de finetti se înmoaie jumătate în crema obţinută şi se aşează cu atenţie de jur-împrejurul tortului.. Pentru a nu avea surprize neplăcute vă recomandăm să faceţi grilajul la câteva ore după ce aţi pregătit tortul, cănd cremele s-au întărit.



Tortul ne-a dat cea mai mare bătaie de cap, ȋn continuare găsiţi reţetele pentru gustare şi fel principal (friptură de curcan cu portocale), reţete care ne-au solicitat mai puţin :)
Gustări (daţi click pe denumire pentru a accesa reţeta):






Fel principal (daţi click pe denumire pentru a accesa reţeta):

Friptură curcan cu portocală

Am aşezat toate preparatele ȋn platouri şi le-am savurat alături de Jack Daniels winter limited edition.
Noi suntem foarte mandre de ce am făcut şi i-am surprins foarte plăcut pe băieţii noştri.
Voi ce credeţi? O sa ȋncercaţi asta acasă?





To be continued…..



4 comments:

  1. Wowww!!! Minunate sunt toate, va felicit! Ma bucur ca am fost sursa de inspiratie pentru voi, tortul e fenomenal, sunt convinsa ca a fost un deliciu! Foarte frumosi v-au iesit si iepurasii si pinguinii si gargaritele, sunt nevoita sa recunosc au iesit cu mult mai frumoase decat ale mele! Tineti-o tot asa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumim foarte mult pentru aprecieri si pt retete!! Cu siguranta vom incerca si alte retete de la dumneavoastra si speram sa va surprindem placut in continuare :) O duminica frumoasa!

      Delete
  2. Arata fenomenal si sunt sigura ca au fost in aceeasi masura de gustoase :x. Felicitari bucatareselor mele preferate!:*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulţumim!! :x
      Sper să putem posta şi cabana ta aici, în curând :D
      Te pupăăăăm :*

      Delete

Feel free to express yourself! We read all comments. Thank you!